Difer Press
Οικονομία

Τέλη κυκλοφορίας: Αλλαγές πρόκειται να γίνουν από το 2025

Τέλη κυκλοφορίας: Αλλαγές πρόκειται να γίνουν από το 2025

Έργο της ομάδας είναι η αναμόρφωση και επικαιροποίηση του πλαισίου, η διατύπωση απόψεων σχετικά με κανονιστικές και νομοθετικές ρυθμίσεις, η επεξεργασία και μελέτη των νέων τεχνολογικών οικονομικών, κοινωνικών και περιβαλλοντολογικών εξελίξεων καθώς και των όρων, προϋποθέσεων και κριτηρίων διαμόρφωσης του κόστους των τελών

Το υπουργείο Οικονομικών προετοιμάζει αλλαγές στα τέλη Κυκλοφορίας, διότι συγκροτεί ειδική ομάδα εργασίας, η οποία πρόκειται να αναλάβει την εισήγηση ανατροπών σχετικά με το παρών θεσμικό πλαίσιο.

Από το 2025, περίπου 5,5 εκατομμύρια ιδιοκτήτες οχημάτων, θα διαπιστώσουν αλλαγές όχι μόνο στο ύψος των τελών κυκλοφορίας βάσει των σχεδιασμών του ΥΠΟΙΚ, αλλά και στις ποινές εκπρόθεσμης πληρωμής, σύμφωνα με την ΕΡΤ..

Σύμφωνα με τη σχετική απόφαση έργο της ομάδας είναι η αναμόρφωση και επικαιροποίηση του πλαισίου, η διατύπωση απόψεων σχετικά με κανονιστικές και νομοθετικές ρυθμίσεις, η επεξεργασία και μελέτη των νέων τεχνολογικών οικονομικών, κοινωνικών και περιβαλλοντολογικών εξελίξεων καθώς και των όρων, προϋποθέσεων και κριτηρίων διαμόρφωσης του κόστους των τελών.

Το πρώτο σχέδιο αναμένεται να παρουσιασθεί τον Σεπτέμβριο, ενώ μέχρι τότε η τεχνική ομάδα εργασίας θα μελετήσει και τα συστήματα τελών κυκλοφορίας που εφαρμόζονται σε άλλες χώρες. Σήμερα τα τέλη έχουν αρκετές ταχύτητες ανάλογα με τις εκπομπές ρύπων ή τον κυβισμό του οχήματος (για παλαιά αυτοκίνητα) ενώ προβλέπεται πλήρης απαλλαγή για ηλεκτρικά οχήματα και υβριδικά που εκπέμπουν χαμηλούς ρύπους. Αρμόδιες πηγές αφήνουν ανοικτό το σενάριο αύξησης των τελών στα παλαιότερα αυτοκίνητα στο πλαίσιο εκκίνησης εφαρμογής αντικινήτρων χρήσης των πολύ παλαιών και ρυπογόνων αυτοκινήτων.

Με τα νέα δεδομένα, τα μόνα αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας που θεωρείται σίγουρο ότι θα έχουν μηδενικά τέλη είναι τα ηλεκτρικά. Σήμερα δεν πληρώνουν τέλη τα καινούργια υβριδικά με ταξινόμηση μετά την 01.01.2021, εφόσον εκπέμπουν λιγότερα από 122 gr/Km. Ταυτόχρονα θα εξεταστούν τα δημοσιονομικά περιθώρια για την παροχή κινήτρων μέσω της διαδικασίας της απόσυρσης προκειμένου να σταματήσουν να κυκλοφορούν από τους δρόμους αυτοκίνητα 20 ετών και άνω και να αντικατασταθούν από νέα, σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.

Η ομάδα εργασίας θα εξετάσει και σενάρια αλλαγής στο χρηματικό πρόστιμο για τα απλήρωτα τέλη κυκλοφορίας που ανέρχονται σήμερα στο διπλάσιο της αξίας από την πρώτη κιόλας ημέρα καθυστέρησης.

Πρόθεση της ηγεσίας του υπουργείου Οικονομικών είναι να καθιερώσει κλιμακωτές πρόσθετες χρεώσεις σε συνάρτηση με τον χρόνο καθυστέρησης πληρωμής των τελών.

Σχετικά Άρθρα

Ρεκόρ στις ναυπηγήσεις πλοίων, από τους Έλληνες εφοπλιστές

Diferpress

Ακρίβεια: Έβγαλε “φτερά” και η φέτα – Ξεπερνά τα 17 ευρώ η βαρελίσια τα 20 η βιολογική

Diferpress

Ρεύμα: Σημειώνεται μείωση 20-40% μετά από μόλις δύο μήνες χρωματιστών τιμολογίων

Diferpress

Χρηματιστήριο Αθηνών: Δεν κατάφερε να διατηρήσει τα υψηλά επίπεδα ο Γενικός Δείκτης

Diferpress

Βαρύς ο «πέλεκυς» για τους συνταξιούχους που δεν δηλώνουν ότι εργάζονται

Diferpress

Το κόλπο των δισεκατομμυριούχων που τους γλιτώνει από την εφορία για… 1.000 χρόνια

Diferpress

Χρησιμοποιούμε cookies για να κάνουμε ακόμα καλύτερη την εμπειρία σου στο site μας. Αποδοχή Περισσότερα